Happymess

vrijdag 5 april 2013

Klokrok in rekkende stof

HayHay!

Een paar maanden geleden heb ik een boek gekocht waar ik helemaal Happy mee ben.
Het boek heet "Allemaal rokjes" en is van Mme Zsazsa.
In dit boek staan patronen van rokjes voor meisjes en dames.

Het eerste rokje dat ik heb gemaakt uit dit boek is een klokrok in rekkende stof.
Ik heb deze rok van een stukje reststof uit een stoffenwinkel gemaakt.
Altijd mooi om van een klein prijsje kleding te maken :-)
Het boek komt uit Belgiƫ en daar gebruiken ze soms andere termen in de werkbeschrijving maar met een aantal tips van mijn "naailes-juf" was het rokje snel klaar.

Ik heb gekozen voor een tricot stof met vrolijke hartjes.

De zoom heb ik met een tweelingnaald gemaakt.

De boord was even goed meten zodat hij goed aansluit in de taille. 
Op naar het volgende rokje uit dit fantastische boek!

XOXO
DivaDaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!!!