Happymess

dinsdag 3 september 2013

Knisperdoekje en tafellamp

HayHay!

Mijn lieve vriendinnetje is bevallen van een prachtige zoon!
Voor haar maakte ik al eerder dit boxkleed.
Ik wilde er graag nog iets bijmaken van de restjes uiltjes-stof. 
Ik heb hiervan een knisperdoekje gemaakt en een hoes voor om een tafellamp.


De tafellamp is van Ikea en hier omheen heb ik een hoes gemaakt.
Deze hoes is niet moeilijk om te maken.
De hoogte en de omtrek opmeten, dit knippen uit een lapje stof.
Vervolgens de korte zijden aan elkaar naaien en de boven- en onderkant afwerken met een biaisbandje.



Het knisperdoekje heb ik gemaakt van twee vierkante lapjes stof.
Tussen deze lapjes zit een lapje molton en een velletje bakpapier.
In het bakpapier heb ik kleine gaatjes geprikt ivm de veiligheid.
Ik heb ergens gelezen dat dit moet zodat de baby goed kan blijven ademen als hij/zij met het hoofdje op het doekje ligt. 
Ik heb voor bakpapier gekozen omdat dit hitte bestendig is, je kunt het dus ook strijken. 
Tot slot heb ik er nog wat lintjes aan gemaakt voor de fijne motoriek.



De cadeautjes heb ik inmiddels gegeven en ze is er blij mee!
Missie volbracht ;-)

Fijne dag!

XOXO
DivaDaan

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke cadeautjes! En dankjewel voor de tips en duidelijke uitleg! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Dat van dat bakpapier met gaatjes moet ik zeker onthouden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vloer lampen worden vaak genegeerd in het voordeel van tafellampen, dus ik dacht dat ik een kijkje nemen op de vloer lampen hebben, om te zien wat er nieuw is in de lijn van de staande lampen was. Met zo veel verschillende stijlen van de vloer lamp. Ik vind het heel fijn torchiere lampen, boom lampen, swing arm staande lampen, rustieke vloer lampen en zo veel meer. krijgen industriële moderne lamp voor uw huis of kantoor at- Industriële vloerlamp Nederland

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!!!